Veelgestelde vragen – FAQ

Verzending

Verzending feestdagen

Wij versturen bestellingen die voor 16:00h CET binnen zijn binnen 1 werkdag. 

Verzendingen op of voorafgaand aan nationale- en internationale feestdagen kunnen afwijkend zijn van de standaard verzend- en levertijden.

De vervoerder kan vertraging oplopen en garandeert geen bezorgtijden vanwege toenemende drukte of overmacht. 

De verzendtijden variëren per land – tracking-e-mails worden automatisch verzonden wanneer de bestelling wordt verzonden.

Belastingen

Op belastingen wordt gebaseerd op het land van de verzender. 

Internationale verzending

Wij verzenden internationaal. Plaats uw bestelling op onze website en uw gereduceerde verzendtarieven en verzendopties worden weergegeven tijdens afrekenen. Eventuele heffingen en/of belastingen die bij levering worden geïnd, zijn de verantwoordelijkheid van de ontvanger. Wanneer u bedrijfsmatig besteld vanuit een ander EU-land en alle zakelijke gegevens bij ons bekend zijn en uw BTW-nummer door ons is gecontroleerd en geaccordeerd, kan verzoek tot BTW-verlegging worden gehonoreerd.

English:

Taxes

Taxes are based on the country of the sender.

International Shipping

We ship internationally. Place your order on our website and your reduced shipping rates and shipping options will be displayed during checkout. Any duties and/or taxes collected upon delivery are the responsibility of the recipient. When ordering commercially from another EU country and all business details are known to us and your VAT number has been verified and approved by us, a request for VAT deferral may be honored.

Retourbeleid

BraadChef® wil dat u vele jaren plezier heeft van uw aankoop! Onze producten zijn volledig gegarandeerd tegen gebreken in materialen en/of vakmanschap. De garantie dekt geen normale slijtage door normaal gebruik, of vakmanschap. De garantie dekt geen normale slijtage door normaal gebruik, of enige schade als gevolg van gebruik anders dan beoogde doel van het artikel. Alleen items in nieuwe en ongebruikte staat, met originele fabrieksverpakking, worden geaccepteerd voor een terugbetaling binnen 14 dagen na aankoop.

Let op het volgende: Terugbetalingen worden binnen 14 dagen teruggeboekt via de oorspronkelijke betaalmethode, tenzij anders vermeld. Verzendkosten zijn niet terugbetaalbaar. (Zie verder onder Retouren/ruilen)

Elk cadeauartikel dat bij ons is gekocht, kan worden geretourneerd voor ruiling of een tegoedbon (via e-mail) die kan worden gebruikt voor een toekomstige bestelling op BraadChef.nl

Wij zijn niet verantwoordelijk voor retouren zonder tracking/bevestiging van aflevering waaruit blijkt dat het pakket door ons is ontvangen. 

Zorg ervoor dat u de items retourneert via een traceerbare methode.

Retourinstructies

Voor informatie over het retourneren van een product, verwijzen we naar het blad “Retourneren / ruilen”

Eurolux:

Naast de standaard garantie geeft Eurolux® 25 jaar garantie op de bodem van de pan. De afneembare greep zorgt ervoor dat de pan nog makkelijker in gebruik is, zo past de pan beter in de kast en mag hij ook nog eens zonder greep tot 250° in de oven.

Messermeister

Onze Knife for Life garantie dekt alle snijwaren van het merk Messermeister® die bij ons is gekocht. Wij bieden een eerlijke oprechte garantie tegen materiaal- en/of vakmanschapsgebreken gedurende de levensduur van het product. We zullen naar eigen keuze elk mes dat als defect wordt beschouwd, repareren of vervangen door een nieuw mes. 

Non-snijwaren hebben een garantie van één jaar tegen defecten vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum. Deze garantie is van toepassing op alle Messermeister® producten zoals messenkoffers, opbergsystemen, slijpen, beschermhoezen, keukengerei enz.

Messermeister® geeft geen garantie op zijn producten tegen normale slijtage, misbruik of productaanpassingen. Natuurlijke materialen, waaronder houten handgrepen, vereisen extra zorg en zijn niet geschikt voor bepaalde omgevingen, zoals vaatwassers. Schade als gevolg van gebruik anders dan beoogd, kan tegen een redelijke vergoeding worden gerepareerd of opgeknapt. Als een product niet meer te repareren is, bieden we eenmalig de coulance om een vergelijkbaar product met korting op onze website te kopen.

Als u een garantieprobleem of vraag heeft, neem dan contact met ons op via info@BraadChef.nl